România a raportat o scădere drastică a vânzărilor de vehicule electrice în acest an, de -36,4% în primul trimestru, urmată de un declin și mai abrupt, de -70%, în aprilie. Deși această evoluție este pusă pe seama întârzierii Programului Rabla, țara noastră “riscă să rateze tranziție la electromobilitate, dacă nu-și regândește politicile de stimulare în acest sens”, arată o analiză realizată de Price Waterhouse Coopers (PWC).
Europa încearcă să rămână competitivă prin măsuri de sprijin și flexibilitate, în timp ce piețele mari precum SUA și China adoptă politici protecționiste agresive. La nivel mondial, cota de piață a mașinilor electrice a atins 16%, la începutul acestui an, un nivel record. Această creștere este puternic influențată de China, care a înregistrat o creștere de 55% față de anul preceden și un record de 27% mașini electrice vândute. Dar și la nivel european, vânzările de mașini electrice revin puternic – în primele cinci piețe majore (Marea Britanie, Germania, Franța, Italia și Spania), vânzările de EV au crescut cu 30%. UK și Germania conduc această revenire, cu creșteri de 43% și 39%.
Analiza PWC mai arată că, pentru a sprijini tranziția verde, Comisia Europeană a lansat în martie 2025 un plan amplu dedicat industriei auto, care contribuie cu 7% la PIB-ul Uniunii Europene și susține circa 13 milioane de locuri de muncă. De asemenea, Parlamentul European a decis relaxarea temporară a obiectivelor de emisii de dioxid de carbon pentru autoturisme.
Foto: Gvictoria | Dreamstime
Articol preluat de pe Biziday.ro